Remi van Beekum

Goede marketing voor goede bedrijven

Uitdagingen voor non-profitmarketeers en tips om daarmee om te gaan

Nederlanders zijn gek op goede doelen en maatschappelijk verantwoorde producten. We geven zo’n 225 euro per jaar per huishouden aan goede doelen en kopen massaal Tony’s Chocolonely. Maar als het over het bedrag gaat dat een maatschappelijk betrokken organisatie aan sales of marketing uitgeeft, worden we boos. Van organisaties die zich maatschappelijk inzetten, verwachten we dat ze draaien op vrijwilligers in een afgetrapt kantoor zonder marketingafdeling. Een nobele en begrijpelijke gedachte, maar ook een gedachte die wezenlijke verandering in de weg zit. Als non-profitmarketeer kun je dus rekenen op extra weerstand uit de achterban van je merk. Hoe kun je daarop inspelen bij je marketingstrategie? In dit artikel een schets van de extra uitdagingen waar non-profitmarketeers voor komen te staan en negen concrete tips om daarmee om te gaan.

Lees de rest van dit blog op Marketingfacts.

Credits afbeelding: www.defense.gov, licentie: CC BY (Commercieel hergebruik, inclusief aanpassing)

Laat een reactie achter

 

Blogs over goede marketing voor goede bedrijven

Hier een selectie van de blogs die ik schrijf over goede bedrijven, goede marketing of andere dingen die me inspireren en die ik wil delen. Een deel van deze artikelen is eerder gepubliceerd op Marketingfacts of Eigenwijs Blij.

Social