Remi van Beekum

Goede marketing voor goede bedrijven

Marketingfacts Jaarboek 2017-2018 gelanceerd!

Al 12 jaar verschijnt elk jaar het Marketingfacts Jaarboek met daarin de stand van digital marketing van dat moment. Elke keer werkt een groep experts uit alle disciplines aan de inhoud. Ook dit jaar schreef ik weer mee aan het boek. Samen met Yorick Voorthuijzen van Tomorrowmen schreef ik het hoofdstuk "Mobile". Afgelopen vrijdag was het lanceringsfeestje in Utrecht. Wil je ook helemaal bijgepraat worden over de stand van zaken in online marketing in Nederland? Dan is het Marketingfacts Jaarboek er helemaal voor jou! (more…)
Lees verder

Uitdagingen voor non-profitmarketeers en tips om daarmee om te gaan

Nederlanders zijn gek op goede doelen en maatschappelijk verantwoorde producten. We geven zo’n 225 euro per jaar per huishouden aan goede doelen en kopen massaal Tony’s Chocolonely. Maar als het over het bedrag gaat dat een maatschappelijk betrokken organisatie aan sales of marketing uitgeeft, worden we boos. Van organisaties die zich maatschappelijk inzetten, verwachten we dat ze draaien op vrijwilligers in een afgetrapt kantoor zonder marketingafdeling. Een nobele en begrijpelijke gedachte, maar ook een gedachte die wezenlijke verandering in de weg zit. Als non-profitmarketeer kun je dus rekenen op extra weerstand uit de achterban van je merk. Hoe kun je…
Lees verder

Waarom consumenten commercie bij sociale en duurzame ondernemingen moeten toejuichen

Nederlanders zijn gek op goede doelen en maatschappelijk verantwoorde producten. We geven zo’n €225,- per jaar per huishouden aan goede doelen en kopen massaal Tony’s Chocolony. Maar als het over het bedrag gaat dat een maatschappelijk betrokken organisatie aan sales of marketing uitgeeft worden we boos. Van organisaties die zich maatschappelijk inzetten verwachten we dat ze in een oud goedkoop kantoor zitten, hun personeel lage salarissen geven en geen geld in marketing streken. Een nobele en begrijpelijke gedachte, maar ook een gedachte die wezenlijke verandering in de weg zit. Het is tijd voor wat meer commercie bij NGO’s en sociale…
Lees verder

De impact van niet-lineaire televisie op advertising, campagne-aanpak en budgetten

De verschuiving van kijktijd van ouderwetse lineaire televisie naar verschillende vormen van niet-lineaire televisie gaat hard - veel harder dan de televisiewereld ons wil doen geloven. Met de verschuiving van kijktijd naar een ander medium ontstaan ook andere mogelijkheden voor adverteerders. In potentie hebben die een flinke impact op hoe campagnes worden ingekocht, aangestuurd en hoe budgetten worden besteed. In deze blogpost een overzicht van hoe advertising op tv over een paar jaar zou kunnen werken en de impact daarvan op verschillende partijen. Lees de rest van dit blog op Marketingfacts. Credits afbeelding: Unsplash, licentie: CC0 (Publiek domein)
Lees verder

Blogs over goede marketing voor goede bedrijven

Hier een selectie van de blogs die ik schrijf over goede bedrijven, goede marketing of andere dingen die me inspireren en die ik wil delen. Een deel van deze artikelen is eerder gepubliceerd op Marketingfacts of Eigenwijs Blij.

Social