Remi van Beekum

Goede marketing voor goede bedrijven

Waarom consumenten commercie bij sociale en duurzame ondernemingen moeten toejuichen

Nederlanders zijn gek op goede doelen en maatschappelijk verantwoorde producten. We geven zo’n €225,- per jaar per huishouden aan goede doelen en kopen massaal Tony’s Chocolony. Maar als het over het bedrag gaat dat een maatschappelijk betrokken organisatie aan sales of marketing uitgeeft worden we boos. Van organisaties die zich maatschappelijk inzetten verwachten we dat ze in een oud goedkoop kantoor zitten, hun personeel lage salarissen geven en geen geld in marketing streken. Een nobele en begrijpelijke gedachte, maar ook een gedachte die wezenlijke verandering in de weg zit. Het is tijd voor wat meer commercie bij NGO’s en sociale ondernemingen!

Lees de rest van dit blog op Eigenwijs Blij.

Laat een reactie achter

 

Blogs over goede marketing voor goede bedrijven

Hier een selectie van de blogs die ik schrijf over goede bedrijven, goede marketing of andere dingen die me inspireren en die ik wil delen. Een deel van deze artikelen is eerder gepubliceerd op Marketingfacts of Eigenwijs Blij.

Social