Remi van Beekum

Goede marketing voor goede bedrijven

Goede marketing

Dertien jaar marketingervaring op operationeel en strategisch niveau. Met focus op digital marketing, een brede blik op alle relevante kanalen, gericht op de lange termijn en met een gezonde dosis pragmatisme. Zodat we samen, zowel op korte als lange termijn, goede resultaten behalen.

Marketing annu nu

De manier waarop merken met consumenten communiceren is de afgelopen 10 jaar drastisch gewijzigd. De opkomst van digital, social en mobile hebben daar grote impact op gehad. Inmiddels is het landschap (digitale) marketingoplossingen groot en divers en worstelen veel bedrijven met het maken van de juiste keuzes. Welke kanalen zet je in en waarom? Welk verhaal vertel je? En hoe zorg je dat alles goed met elkaar samenwerkt, consistent en meetbaar is? En hoe organiseer je dit in je team of daarbuiten? De afgelopen dertien jaar deed ik veel ervaring op met het beantwoorden en oplossen van dat soort vragen.

Langetermijnvisie & pragmatische houding

Te vaak zijn marketingcampagnes gericht op de korte termijn. Flinke budgetten worden uitgegeven om op korte termijn meetbaar resultaat te behalen. Vaak is het uitdagender om ook op lange termijn goed resultaat te behalen. Daar wordt het soms wat moeilijker meetbaar en vergen je inspanningen soms een wat langere aanloop. SEO is daar een mooi voorbeeld van. Niet het meest meetbare en zeker niet het meest korte termijn kanaal. Maar nog steeds een van de goedkoopste manieren om online aan kwalitatief bezoek te komen. Bij de marketingstrategie├źn die ik uitwerk kijk ik altijd naar de lange termijn, zodat duurzame groei gewaarborgd is. Maar die combineer ik met een pragmatische houding zodat we ook op korte termijn aan de slag kunnen en resultaat behalen.

Samen sterker

Marketing kun je helaas niet uitbesteden. Daarvoor is het te belangrijk en is het te veel verwoven met de kernactiviteiten van een bedrijf. Gelukkig is het wel mogelijk om onderdelen uit te besteden en samen met externen op te pakken. Zo blijft het verhaal dat je vertelt authentiek en dicht bij de bron, maar wordt het wel gevoed met externe kennis, ervaring en een kritische blik van buitenaf. In mijn aanpak hou ik hier rekening mee. Activiteiten die effici├źnter of effectiever kunnen worden belegd binnen de organisatie van de klant, zal ik daar waar mogelijk neerleggen. Vaak na een training of gecombineerd met begeleiding en coaching. Is het nodig, dan kan ik het werk ook uit handen nemen. Zo werken we samen aan het beste resultaat en staan we samen sterker.

Ervaren en een groot netwerk

In dertien jaar digitale marketing heb ik brede ervaring opgebouwd. De eerste jaren was ik vooral bezig met SEO, SEA en analytics. Later kwamen daar social en cro bij. En de afgelopen jaren was ik veel bezig met display, mobile en het bedenken en uitvoeren van de strategie hoe al die kanalen samenwerken. Ook heb ik een groot netwerk in de branche opgebouwd bij bureaus, zelfstandigen, adverteerders, netwerken en technologiepartijen. Zo kan ik altijd de juiste hulp inschakelen als dat nodig is.