Remi van Beekum

Goede marketing voor goede bedrijven

Waarom consumenten commercie bij sociale en duurzame ondernemingen moeten toejuichen

Nederlanders zijn gek op goede doelen en maatschappelijk verantwoorde producten. We geven zo’n €225,- per jaar per huishouden aan goede doelen en kopen massaal Tony’s Chocolony. Maar als het over het bedrag gaat dat een maatschappelijk betrokken organisatie aan sales of marketing uitgeeft worden we boos. Van organisaties die zich maatschappelijk inzetten verwachten we dat ze in een oud goedkoop kantoor zitten, hun personeel lage salarissen geven en geen geld in marketing streken. Een nobele en begrijpelijke gedachte, maar ook een gedachte die wezenlijke verandering in de weg zit. Het is tijd voor wat meer commercie bij NGO’s en sociale…
Lees verder

De impact van niet-lineaire televisie op advertising, campagne-aanpak en budgetten

De verschuiving van kijktijd van ouderwetse lineaire televisie naar verschillende vormen van niet-lineaire televisie gaat hard - veel harder dan de televisiewereld ons wil doen geloven. Met de verschuiving van kijktijd naar een ander medium ontstaan ook andere mogelijkheden voor adverteerders. In potentie hebben die een flinke impact op hoe campagnes worden ingekocht, aangestuurd en hoe budgetten worden besteed. In deze blogpost een overzicht van hoe advertising op tv over een paar jaar zou kunnen werken en de impact daarvan op verschillende partijen. Lees de rest van dit blog op Marketingfacts. Credits afbeelding: Unsplash, licentie: CC0 (Publiek domein)
Lees verder

Wat is de meest milieuvriendelijke manier om te printen?

Al jaren heb ik een haat-liefde verhouding met printers. Nee, laat ik eerlijk zijn. Ik haat printers. Het is het enige stuk techniek dat de afgelopen 20 jaar in niets is vooruitgegaan. Ze eten inkt-cartridges alsof het snoepjes zijn, ze laten het papier vastlopen als je haast hebt, printen nooit zo mooi als ze vooraf beloven en gaan binnen 5 jaar stuk. Als je mazzel hebt. Recent legde ook onze laatste printer het loodje. En dat op het moment dat ik bezig ben mijn bedrijf zo ver als mogelijk klimaatneutraal te maken. Een mooi moment om me te verdiepen in…
Lees verder

Cijfers lineaire en non-lineaire televisie; Hoe advertising op tv zou kunnen werken

Op 7 september vond in het Kurhaus in Scheveningen het congres “Breeduit” plaats. Onder leiding van Charles Groenhuijsen gingen zes sprekers in op de vraag: “Is lineaire televisie old-school?”. Het congres was georganiseerd door Vefica, de branchevereniging van de breedband branche. Ook ik mocht mijn visie op de ontwikkelingen rond televisie geven. In mijn presentatie doe ik een voorspelling van de percentages niet-lineaire televisie op basis van de cijfers over 2013 en 2015 van Media:Tijd. En licht ik toe hoe adverteren op televisie zou kunnen werken als technieken die we kennen van online hun intrede doen binnen tv. Hier de…
Lees verder

Blogs over goede marketing voor goede bedrijven

Hier een selectie van de blogs die ik schrijf over goede bedrijven, goede marketing of andere dingen die me inspireren en die ik wil delen. Een deel van deze artikelen is eerder gepubliceerd op Marketingfacts of Eigenwijs Blij.

Social